Tramino dla Poznania
Solaris, znany do tej pory z produkcji nowoczesnych autobusów, zdecydował się też na produkcję tramwajów. Seryjna produkcja pierwszych Solarisów Tramino rozpoczęła się w 2011 roku, a pierwsze 45 wagonów zamówił poznański MPK.
Do tej pory Solaris dostarczył do Poznania połowę zamówionych pojazdów, a gdy pierwszy biało-czerwony Tramino pojawił się w mieście, wzbudził wśród poznaniaków takie emocje, że na Facebooku powstała nawet grupa ?Gdy widzę nadjeżdżający Solaris Tramino, opada mi z wrażenia szczęka?.
Poznańskie Tramino są nieco szersze od prototypów, mają szersze drzwi i inny układ siedzeń. Zamiast 61 miejsc siedzących, które znacznie ograniczyłyby przestrzeń w tramwaju, są 53. Dzięki temu w jeżdżących po Poznaniu egzemplarzach zmieści się w sumie 229 osób. Pasażerowie mają zapewnione też szerokie przejście, a naprzeciwko drzwi znajdują się dwie zatoki dla pasażerów na wózkach inwalidzkich, z wózkami dziecięcymi czy większym bagażem.
Solarisowi udało się też sprzedać nowy tramwaj za granicą. W 2013 roku pięć sztuk Tramino pojedzie do niemieckiej Jeny.
Wszystkie komentarze